De avonturen in Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jongerenreis 2013 Peru - WaarBenJij.nu De avonturen in Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jongerenreis 2013 Peru - WaarBenJij.nu

De avonturen in Arequipa

Door: Corinna Schrader

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis 2013

17 Augustus 2013 | Peru, Arequipa

15 t/m 17-08-2013
Nederlands
In de afgelopen dagen hebben we veel gedaan! Eergisteren en gisteren hebben we van ’s morgens vroeg tot diep in de middag gewerkt. We hebben alle muren en plafonds geschuurd, geplamuurd en daarna weer opnieuw opgeschuurd. Het was vermoeiend en het ging gepaard met veel lawaai, maar het is gelukt. Gisteren konden we ook op de eerste verdieping voor het eerst schilderen. Jullie kunnen het lezen; we doen ons best!
Vandaag was geen werkdag. Vandaag hadden we een kinderfeest! Er waren ongeveer 200 kinderen uit verschillende projecten van Pan de Vida die samen kwamen in een speelpark. De kinderen konden er volleyballen en voetballen, in een speeltuin spelen en zwemmen in een ijskoud zwembad, maar daar hebben wij ons niet aan gewaagd 
Het was mooi om te zien dat de kinderen zo veel plezier hadden! Een voorbeeld daarvan was bij het schminken. Het maakte niet uit of ze geschminkt werden als een prinses, bloemenmeisje of als batman; ze waren allemaal onder de indruk. Je kon merken dat als je een kind leerde kennen dan bleef hij/zij vaak de hele tijd bij je in de buurt. Hierdoor kon je merken hoe bijzonder het voor hen was om onverdeelde aandacht te krijgen.
Later hebben de jongens nog voetbal gespeeld tegen een paar Peruanen. Ze hebben hun best gedaan, maar helaas verloren ze met 1-0. Woensdag hebben ze een kans om het goed te maken; revanche.
Tegen de avond zijn we arequipa in gegaan en zijn we ergens wat gaan drinken waar je uitzicht had over een groot deel van de stad. Daarna zijn we gaan eten. Ik zelf heb gekozen voor een Peruaanse specialiteit namelijk Alpaca. Echt heel lekker!! Als je de kans krijgt, probeer het dan ook eens ;)
Zoals jullie kunnen lezen hebben we dus weer veel beleefd en zien we uit naar de komende dagen!

Deutsch
In den letzten drei Tagen hatten wir ordentlich was zu tun!
Vorgestern und Gestern haben wir von morgens bis nachmittags gearbeitet. Das hiess zuerst alle Waende und Decken schleifen, dann “plamuren”(Risse und Loecher fuellen. Wie auch immer das auf deutsch heisst :D) und anschliessend wieder abschleifen. Das war echt anstrengend und ausserdem auch ganz schoen laut! Aber wir habens schnell hinbekommen. Gestern haben wir dann auch schon die ganze erste Etage zum ersten Mal grundiert. Ihr seht also: wir geben unser Bestes!
Heute war allerdings kein Arbeitstag. Heute hatten wir das Kinderfest! Das hiess, dass ca. 200 Kinder aus verschiedensten, von Pan de Vida unterstuetzten, Projekten auf einer Freizeitanlage zusammengekommen sind. Dort konnten sie- und wir also auch- Volleyball und Fussball spielen, auf dem Spielplatz rumturnen oder im eiskalten Schwimmbecken schwimmen. Das haben wir uns allerdings nicht getraut :D
Es war wirklich schoen zu sehen, wie viel Spass die Kinder hatten! Zum Beispiel auch beim Schminken. Egal ob Prinzessin, Blumenmaedchen oder Batman: sie waren begeistert  Was wir auch erlebt haben ist, dass, so bald man ein Kind naeher kennen lernt, es wirklich die ganze Zeit bei einem ist und nur noch mit einem spielen will. Das zeigt dann auch, wie schoen es fuer sie ist ungeteilte Aufmerksamkeit zu bekommen.
Spaeter haben die Jungs Fussball gegen ein paar Peruaner gespielt. Aber leider, obwohl sie ihr Bestes gegeben haben, verloren sie 1:0…naja am Mittwoch haben sie noch eine Revanche ;)
Gegen Abend gingen wir noch was Trinken. Auf einer Dachterrasse von der aus wir ueber fast die ganze Stadt gucken konnten! Danach ging’s dann essen. Ich selbst hab mich mal wieder an den echt peruanischen Spezialitaeten versucht: Alpaca. Echt riiichtig lecker!!! Wenn ihr die Chance habt, probiert’s mal ;)
Zusammengefasst haben wir also wieder viel erlebt und freuen uns auf die naechsten Tage!

• 18 Augustus 2013 - 08:42

David:

Hi Leute,
    es ist sehr schön eure Reiseberichte zu lesen und ich freue mich darüber, was ihr alles schon in einer Woche erlebt habt!! Ich schaue jeden Tag, ob ihr einen neuen Bericht geschrieben habt und fiebere von hier aus mit euch mit. Ich hoffe ihr seit alle gesund und wünsche euch weiterhin eine großartige Zeit mit tollen, lebensverändernden Erfahrungen!

Ganz herzliche Grüße
    David

• 18 Augustus 2013 - 09:23

Karuna:

Joeeeeehoeee iedereen!

Super leuk die verhalen van jullie! Zo te horen wordt er dan toch nog wel hard gewerkt, haha. Jullie eerste week is al bijna voorbij maar gelukkig hebben jullie nog even de tijd om lekker door te werken. Straks in de dienst wordt jullie eerste filmpje geshowd, die super leuk is geworden! Wel een beetje kaal zonder jullie hoor :( Maar goed, ik kom er wel weer overheen. Heel veel plezier nog daar en blijf vooral lekker schrijven!

Kussies!