Dagje ontspanning - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jongerenreis 2013 Peru - WaarBenJij.nu Dagje ontspanning - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jongerenreis 2013 Peru - WaarBenJij.nu

Dagje ontspanning

Door: Shemana van Zon

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis 2013

19 Augustus 2013 | Peru, Arequipa

Nederlands:
Vandaag mochten we voor het eerst lekker uitslapen. Rond 9 uur zouden we gaan ontbijten maar uiteindelijk begonnen we rond half 10 met het ontbijt. Na een week hard werken was het heel fijn om even rustig aan te doen. Na het ontbijt zijn we op weg gegaan naar de kerk waar Carlos en Mariella ook zitten. De dienst duurde ongeveer twee uur en was helemaal in het Spaans, maar gelukkig hadden we een paar mensen van onze groep die de preek voor ons vertaald hebben waardoor het iets minder lang duurde ;). Na de dienst zijn we naar een park gegaan en hebben in de zon gepicknickt. Daarna hebben we ons in twee groepen opgesplitst, de ene groep ging vast naar huis toe om de was te doen en de andere helft ging nog even de stad in. In de stad hebben we een paar winkels bezocht maar vooral hebben we op een terras gezeten en gewoon genoten van het prachtige uitzicht en het heerlijke zonnetje. Toen we thuis kwamen hebben we eigengemaakte pizza’s gegeten uit de houtoven, die waren om te smullen!! ’S Avonds hebben we spelletjes gespeeld, voetbal gekeken maar vooral bijgekomen van deze onwijs zware dag ;)

Deutsch:
Heute konnten wir zum ersten Mal ausschlafen! Eigentlich wollten wir um 9Uhr fruehstuecken- letztendlich wurde es dann aber doch halb 10. Aber nach einer Woche harter Arbeit war es einfach zu schoen den Morgen ruhig anzugehen. Danach gingen wir jedenfalls zu der Kirche in die auch Carlos und Mariella gehen. Der Gottesdienst dauerte insgesamt 2 Stunden, wurde allerdings auf spanisch gehalten. Gluecklicherweise konnten ein Paar Leute von uns etwas uebersetzen, so dass es nicht all zu langweilig wurde ;) Nach dem Dienst haben wir uns in einem wunderschoenen Park hingesetzt und haben gepicknickt. Spaeter teilten wir uns in 2 Gruppen: die eine ging schon mal nachhause um Sachen zu waschen :D und die andere machte sich noch einen schoenen Nachmittag in der Stadt. Abends gab’s dann herrliche, selbstgemacht Pizza aus dem Holzofen! Danach liessen wir den Abend mit Spielen,Fussball schauen und Erholen von diesem unglaublich anstrengendem Tag ausklingen ;)

• 19 Augustus 2013 - 09:39

Fam. Wildenbeest:

Hallo Shemana,

Wat leuk om te lezen wat je zoal beleeft daar! We wensen jullie nog een hele mooie en gezegende tijd toe!

Groeten van je buurtjes

• 19 Augustus 2013 - 21:45

Hadassa:

Hartstikke leuk om steeds jullie berichten te volgen...
    Ik hoor het al...als jullie naar huis komen is een kinderfeest voor de ECG-kinderen een fluitje van een cent...en missen jullie de lekkere pizzas? Ik heb nog een geheime tip :)
    Veel zegen!

• 20 Augustus 2013 - 14:20

Louise Van De Kamp:

Wat mooi om jullie verslagen te lezen! Ik zou graag bij jullie zijn! Toen we er in mei waren stond er nog geen stten op de andere en nu zijn jullie aan het schuren, plamuren en schilderen! Het programma lijkt me ook erg afwisselend. Leuk hoor! Geniet van wat jullie aan het doen zijn en wees een zegen voor elkaar en voor de mensen daar! Een hartelijke groet voor jullie allemaal.

• 20 Augustus 2013 - 16:39

Mona Mekenkamp:

Hoi Shemana,

wat leuk om de berichtjes te lezen om jullie zo een beetje te kunnen volgen. Leuk filmpje ook, weet ik wie we in moeten huren als we wat klushanden te kort komen ha,ha! Zet m op en geniet. Ik kijk uit naar je volgende bericht.

liefs
    Mona