Colca Canyon & laatste dag Arequipa. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jongerenreis 2013 Peru - WaarBenJij.nu Colca Canyon & laatste dag Arequipa. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jongerenreis 2013 Peru - WaarBenJij.nu

Colca Canyon & laatste dag Arequipa.

Door: Stef van de Kamp

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis 2013

28 Augustus 2013 | Peru, Arequipa

Beste mensen,

Afgelopen zaterdag zijn wij begonnen aan ons toeristische avontuur, met een klein busje vertrokken wij richting de Colca Canyon. Dit is de diepste canyon die je kan bezichtigen. Ook vliegt hier de grootste roofvogel ter wereld rond, namelijk de Condor. De reis duurde ongeveer 5 uur en wij gingen over een bergpas van 5000 meter. Onderweg hebben we ook veel Lama's, Alpaca's en Vicunas gezien. Voor mij (Stef) was dit de vierde keer dat ik de Colca Canyon bezocht, maar nog nooit heb ik zoveel sneeuw gezien hier. Bij aankomst in Chivay (een stad naast de canyon) hebben wij meteen de kachel aangezet en onze hotelkamers geprobeerd te verwarmen. Vervolgens gingen wij naar een warmwaterbad aan de rivier om een beetje op te warmen. Dit water wordt verwarmt door de hitte van de vulkaan, die in de buurt ligt. Later die avond gingen wij uiteten in een restaurantje in het centrum van de stad.

De volgende ochtend vertrokken wij al vroeg, want wij gingen nog dieper de canyon in. Na een reis van anderhalf uur kwamen wij aan bij het diepste punt van de canyon. Bij aankomst zagen wij meteen de eerste Condors al vliegen. Hier hebben wij ongeveer anderhalf uur gekeken naar de Condors, die van onderuit de canyon langzaam uit hun nesten omhoog komen vliegen. Nadat de vogels vertrokken waren hebben wij nog een korte wandeling gemaakt. Tijdens de wandeling kwamen wij verschillende aangevreten kadavers tegen van koeien. Dit levert natuurlijk leuke foto's op! Vervolgens begonnen wij aan onze terugreis naar Arequipa.

Maandag, dinsdag en woensdag waren weer werkdagen voor ons. Wij zijn dan ook erg opgeschoten met het kindertehuis. De twee verdiepingen van de meisjes en jongens zijn geheel geschilderd en alle elektra is aangebracht. Op de verdieping van de meisjes hebben wij ook alle kamers voorzien van laminaat. Er is hard gewerkt en het resultaat mag er dan ook echt zijn! Vanmiddag zijn wij met een deel van de groep gaan paintballen. Hier werden de dames even met de feiten op de neus gedrukt ;-). Vanavond hebben wij onze reis afgesloten in ZigZag (een goed restaurant in het centrum van Arequipa). Morgen ochtend zullen wij om 08:30 vertrekken naar het vliegveld van Arequipa. Tegen 11:00 vliegen wij dan weer naar Lima. Hier zullen wij in totaal 8 uur moeten wachten op onze vlucht naar Amsterdam. Hopelijk zullen wij hier donderdagmiddag weer aankomen.

Namens iedereen wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie hulp, ondersteuning, sponsoring en meelevendheid. Wij hebben er erg van genoten!

Liebe Leute,

Letzten Samstag machten wir uns auf den Weg in den Colca Canyon- unser Abenteuer der letzten 2 Wochen. Dieser Canyon ist der tiefste in Peru! Besonders ist dort auch, dass man den groessten Raubvogel der Welt- der Kondor- sehen kann. Wir fuhren 5 Std, unter anderem ueber einen Bergpass von 5000m Hoehe. Auf dem Weg durch einen Nationalpark sahen wir viele Lamas, Alpacas und Vicunas. Fuer mich (Stef) war es das vierte Mal, dass ich den Canyon besichtigte, aber noch nie hab ich so viel Schnee gesehen! Deshalb haben wir auch nach unserer Ankunft in Chivay (eine kleine Stadt beim Canyon) direkt den Heizstrahler in unseren Hotelzimmern angeschmissen…da war aber noch mehr Waerme brauchten, gingen wir in einen Thermalbad in der Naehe. Dort wird das Wasser durch die Hitze der umliegenden Vulkane aufgeheizt. Danach gingen wir noch essen- nachdem wir uns ueber eine Haengebruecke zurueckgehangelt hatten ;)

Am naechsten Morgen sind wir frueh aufgebrochen und noch tiefer in den Canyon gereist. Nach ca. 1,5 Std kamen wir am hoechsten Punkt des Canyon an. Sobald wir aus dem Bus ausstiegen konnten sogar schon die ersten Kondore sehen. Das war wirklich beeindruckend! Wir konnten sehen, wie sie langsam, auf der Thermik, aus ihren Nestern hoch geschwebt kamen. Danach wanderten wir noch ein bisschen. Auf dem Weg kamen wir an ein paar angefressenen Kuhkadavern vorbei, mit denen wir auch gleich ein Fotoshooting machten ;) Danach ging’s wieder zureuck Richtung Arequipa.

Am Montag und Dienstag haben wir dann wieder gearbeitet und uns beeilt um unser Ziel zu erreichen, die erste und zweite Etage fertig zu streichen. Das haben wir geschafft! Und sogar noch etwas mehr: auf der ersten Etage ist das Laminat schon verlegt und auf beiden Etagen sind alle Steckdosen und Lampe verkabelt ☺ Das Resultat kann sich also durchaus sehen lassen!
Heute Mittag gingen wir dann mit einem Teil der Gruppe Paintball spielen. Dabei haben die Jungs die Maedels echt in den Boden gestampft ;D Abgeschlossen haben wir diese Reise danach mit einem herrlichen Essen in einem Restaurant (ZigZag) in der Innenstadt von Arequipa.
Morgen frueh werden wir dann um halb 9 zum Flughafen von Arequip fahren. Gegen 11 geht es dann Richtung Lima. Dort steht uns dann noch eine lange Wartezeit von 8 Std an, aber wir hoffen Donnertagnachmittag gut in Amsterdam anzukommen.

Im Namen der ganzen Gruppe moechte ich euch fuer eure Hilfe, Unterstuetzung, Sponsering und Interesse danken. Wir konnten die Reise sehr geniessen!

• 28 Augustus 2013 - 06:49

Reinder Hamersma :

Beste mensen, mooi dat jullie zo genoten hebben en dat er zoveel goed werk is verricht. Wij wensen jullie een goede en behouden thuisreis en zien uit naar jullie komst.